Αλλάζει το μάρκετινγκ στην Υγεία

Το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις είναι δύο τομείς που αλλάζουν καθημερινά.

Η περίοδος που διανύουμε σημαδεύεται από τη μετατόπιση από τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας σε μέσα με τεράστια επικοινωνιακή εμβέλεια που δίνουν τη δυνατότητα να επικοινωνούμε γρήγορα και σε μεγάλο εύρος. Χάρη στην έκταση που παίρνουν τα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι πληροφορίες ταξιδεύουν στη στιγμή σε τεράστιο αριθμό ατόμων.

Τα στελέχη μάρκετινγκ λοιπόν, έχουν σήμερα νέους και πολύ συναρπαστικούς τρόπους για να στείλουν τα μηνύματα τους σε τεράστιο αριθμό πιθανών πελατών. Αυτά φέρνουν μεγάλες αλλαγές σε οικονομικό, πολιτιστικό, πολιτικό και περιβαλλοντικό επίπεδο, οι οποίες διαμορφώνουν όχι μόνο ένα νέο πλαίσιο αλλά και ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και δράσης σε πολλούς τομείς.

Το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις είναι δύο τομείς που αλλάζουν καθημερινά από την επίδραση αυτών των εξελίξεων. Ας συνοψίσουμε τις κύριες τάσεις που οι εξελίξεις αυτές φέρνουν στο χώρο του μάρκετινγκ και των πωλήσεων:

1. Η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη γίνονται σήμερα κυρίαρχοι παράγοντες

Οι πολίτες έχουν ζήσει ποικίλα αρνητικά γεγονότα τα προηγούμενα χρόνια και δεν είναι πλέον διατεθειμένοι να δεχτούν εύκολα οτιδήποτε τους λένε οι εταιρείες και οι πολιτικοί.

Στο χώρο των φαρμάκων οι επαγγελματίες υγείας, οι αρχές και κάθε εμπλεκόμενος φορέας αγκαλιάζουν την ειλικρίνεια και κάνουν προσπάθειες για ειλικρινή και ανοικτή επικοινωνία. Σημαντικό βήμα κάνει και η φαρμακοβιομηχανία σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο με την καθιέρωση ποικίλων κωδίκων δεοντολογίας.

Σε κάθε περίπτωση η διαφάνεια θα αυξήσει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των καταναλωτών. Η δημιουργία εμπιστοσύνης και στη συνέχεια η διατήρηση της, είναι το σημαντικότερο πράγμα στο οποίο πρέπει να στοχεύει το μάρκετινγκ

2. Η ανάδειξη της αξίας που προσφέρει το προϊόν μας αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Οι ημέρες που οι διαφημίσεις και τα μηνύματα μάρκετινγκ γινόταν με αποκλειστικό σκοπό να προκαλέσουν την προσοχή των καταναλωτών έχουν παρέλθει. Οι άνθρωποι περιμένουν σήμερα περισσότερη ουσία από τις επιχειρήσεις και τους πολιτικούς.

Σήμερα πρέπει να δώσουμε περισσότερα για να διασφαλίσουμε ότι οι επικοινωνίες μάρκετινγκ και όλες οι άλλες προσπάθειες, δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να καταλάβει τη χρησιμότητα του προϊόντος μας και την πραγματική αξία που τους προσφέρει.

Η οικονομική ύφεση ανέκοψε την οικονομική εξέλιξη πολλών καταναλωτών, γι’ αυτό  επιδιώκουν σήμερα πιο συμφέρουσες αγορές, χρησιμοποιούν δελτία εκπτώσεων,  κοιτάζουν πιο ενεργά να επιτύχουν το καλύτερο αγοραστικό αποτέλεσμα με αυτά που διαθέτουν.

Ας είμαστε λοιπόν ευήκοοι σε ότι λέει ο καταναλωτής για τη σημασία που δίδει στην πραγματική αξία που του προσφέρουμε και ας δημιουργούμε εκστρατείες μάρκετινγκ με στόχο να ικανοποιήσουμε πλήρως αυτήν την ανάγκη των καταναλωτών.

3. Η ανάγκη να αποδεικνύουμε αυτό που λέτε στον πελάτη είναι σήμερα μεγαλύτερη.

Οι καταναλωτές δεν πιστεύουν οτιδήποτε ακούνε. Στην πραγματικότητα, σήμερα είναι πιο δύσπιστοι από ποτέ, και πρέπει να τους δίνουμε πειστικές αποδείξεις για αυτά που τους λέμε.

Είναι σημαντικό να τους δίνουμε την ευκαιρία να αποκτούν πιο άμεση εμπειρία για τα οφέλη των προϊόντων που τους προσφέρουμε, με άλλα λόγια να τους δίνουμε την ευκαιρία να «ζήσουν» τα οφέλη που προσφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας.

Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να τους πείσουμε να δώσουν τα χρήματα τους που σήμερα κερδίζουν με μεγάλη δυσκολία.

4. Η online «κοινωνική δικτύωση» μπαίνει στη «ζωή» του μάρκετινγκ και των πωλήσεων.

Η διεύρυνση της επικοινωνίας μας με όλα τα μέσα είναι πολύ σημαντικό σήμερα. Το Twitter, το Facebook, τα blogs, το YouTube, και τα άλλα εργαλεία κοινωνικής διασύνδεσης δεν πρέπει να τα αγνοούμε. Όλα αυτά υιοθετούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους. Εάν συνεχίσουμε να τα αγνοούμε θα είναι λάθος.

Σήμερα είναι σημαντικό να μπορούμε να συμμετέχουμε στον κοινωνικό διάλογο μέσα από το ιντερνέτ, και να προσελκύουμε καταναλωτές σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Ας εκμεταλλευτούμε λοιπόν τη δύναμη που έχουν σήμερα τα μέσα της online κοινωνικής δικτύωσης.

5. Τα μηνύματα μας πρέπει να προσφέρουν ψυχική ηρεμία.

Όλοι οι καταναλωτές και ιδιαίτερα οι Έλληνες έχουν κατακλεισθεί τελευταία από πολλά αρνητικά μηνύματα. Γι’ αυτό σήμερα όλοι θα ήθελαν να ακούνε μηνύματα μάρκετινγκ που τους προσφέρουν συναισθήματα ηρεμίας.

Σήμερα πρέπει να προσπαθούμε να επικοινωνούμε με τρόπο που διασφαλίζει  συναισθήματα ασφάλειας και να καλύπτομε με τον καλύτερο τρόπο την ανάγκη ηρεμίας που έχουν οι άνθρωποι.

6. Οι κανόνες στις σχέσεις σήμερα αλλάζουν.

Η αύξηση των «κοινωνικών σχέσεων» που βασίζονται στη δικτύωση του ιντερνέτ, η αύξηση της επιθυμίας για διαφάνεια και εμπιστοσύνη και η ανάγκη για μηνύματα ψυχικής ηρεμίας, αλλάζουν σημαντικά τους κανόνες που διαμορφώνουν τις σχέσεις μας με τους πελάτες.

Πρέπει να χρησιμοποιούμε σαν μοχλό τη δύναμη των εργαλείων «κοινωνικής δικτύωσης» για αμφίδρομες εμπειρίες με τους πελάτες και πολλούς άλλους ανθρώπους και να δημιουργούμε σχέσεις που δεν ήταν δυνατό να δημιουργηθούν στο παρελθόν.

7. Το μάρκετινγκ ασκείται σήμερα και μέσω των κινητών συσκευών επικοινωνίας και video.

Η χρήση των online video και του μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις. Πρέπει να δημιουργούμε τα δικά μας online video και τις δικές μας πλατφόρμες επικοινωνίας μέσα από κινητές συσκευές και να επενδύουμε σε διαφημιστικές καμπάνιες σε αυτά τα μέσα.

8. Σήμερα πρέπει να εστιάζουμε σε αυτό που προσφέρουμε και σε αυτό που επικοινωνούμε.

Δεν πρέπει να προσπαθούμε να ταιριάξουμε μια στρατηγική ή μια καμπάνια με όλα και με όλους. Τα ισχυρότερα brands είναι προϊόντα που εστιάζουν στην ικανοποίηση συγκεκριμένων πελατών.

Τη δεκαετία που πέρασε, τα στελέχη του μάρκετινγκ και οι ειδικοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να χρησιμοποιούν τον όρο niche όλο και περισσότερο για να προσδιορίσουν ειδικές στοχεύσεις, ειδικά προϊόντα, ειδικούς ιστοχώρους, ειδικά blogs και ούτω καθεξής.

Σήμερα η αξιοποίηση αυτής της στρατηγικής γίνεται πιο σημαντικότερη.

9. Το μάρκετινγκ και οι τακτικές που ξεχωρίζουν εξακολουθούν να είναι και σήμερα τα ισχυρότερα ατού.

Ο αριθμός των μηνυμάτων μάρκετινγκ που ένας άνθρωπος βλέπει ή ακούει κάθε ημέρα είναι τεράστιος.

Έτσι είναι πολύ σημαντικό τα μηνύματά μας να μην χάνονται στο σωρό. Η διαφοροποίηση λοιπόν παραμένει ένα ισχυρό πλεονέκτημα.

Ας κάνουμε το προϊόν μας, την εταιρεία μας και τα μηνύματά μας να ξεχωρίσουν από όλα τα άλλα που κατακλύζουν τους καταναλωτές κάθε μέρα και ας προσπαθούμε να τους μεταφέρουμε μέσα από αυτά εμπειρίες από τα οφέλη του προϊόντος μας, αφήνοντας τους στη συνέχεια να επιλέξουν οι ίδιοι ποιες εμπειρίες θα δοκιμάσουν.