Δημητριακά ολικής αλέσεως στα παιδιά για υγεία

Η διαπαιδαγώγηση, που δίνουμε στα παιδιά μας για τη σωστή διατροφή, έχει τεράστια σημασία για την υγεία και την ευτυχία τους για όλη τους τη ζωή. Οι γονείς, αλλά και όλοι όσοι έχουν την ευθύνη για τη ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, δεν πρέπει να φροντίζουν μόνο για να τους παρέχουν τη διατροφή που χρειάζονται για τη σωστή τους ανάπτυξη.

Από πολύ νωρίς στη ζωή των παιδιών μας χρειάζεται να τα ενημερώνουμε και να τους μαθαίνουμε για τις άμεσες σχέσεις της διατροφής με τη υγεία. Διδάσκοντάς τα για τις επιδράσεις στο σώμα τους των διαφόρων τροφίμων τα εξοπλίζουμε με γνώσεις, που θα τα θωρακίζουν εναντίον πολλών επικίνδυνων ασθενειών για όλη τους τη ζωή.


Τα θεμέλια της ζωής με υγεία, ευτυχία και μακροβιότητα δημιουργούνται από τους πρώτους μήνες της ζωής. Όσο πιο νωρίς στη ζωή των παιδιών μας αρχίζουμε, με ευχάριστο τρόπο, να τους δείχνουμε τι να διαλέγουν για να τρώνε και τους λόγους των επιλογών αυτών, τόσο πιο αποτελεσματικά θα αφομοιώνουν τις γνώσεις αυτές. Στη νηπιακή ηλικία και στα πρώτα χρόνια της ζωής τους και όταν θα είναι στο Δημοτικό σχολείο, είναι πιο εύπλαστα και αποδέχονται καλύτερα τις συμβουλές και την καθοδήγηση από τους γονείς τους. Πρόκειται για ένα χρυσό παράθυρο ευκαιρίας που έχουμε στην μικρή, αλλά πολύ μεγάλης σημασίας περίοδο της ζωής τους, στην οποία μπορούμε να τους προσφέρουμε τις ασπίδες γνώσεων, που θα τα προστατεύουν για όλη τους τη ζωή.

Για να πετύχουμε τον πολύ σημαντικό αυτό στόχο χρειάζεται χρόνος, ενέργεια και αγάπη. Αρχικά εμείς οι ίδιοι ως γονείς ή δάσκαλοι των παιδιών χρειάζεται να εξοπλιστούμε με τις απαραίτητες γνώσεις για την τεράστια σημασία της σχέσης των τροφίμων που καταναλώνουμε καθημερινά και την υγεία. Στη συνέχεια απαιτείται να δίνουμε όσο χρόνο χρειάζεται στα παιδιά μας, για να τους μεταφέρουμε τις πολύτιμες αυτές γνώσεις και να τα μαθαίνουμε να λαμβάνουν τις σωστές διατροφικές αποφάσεις. Πρέπει να αφιερώνουμε χρόνο για να ψωνίζουμε μαζί τους, να προετοιμάζουμε τα τρόφιμα ή τα φαγητά και να μαγειρεύουμε μαζί τους. Μπορούμε τις σημαντικές αυτές δραστηριότητες να τις μετατρέπουμε σε διασκεδαστικές και αξέχαστες εμπειρίες, που όχι μόνο θα τους προσφέρουν την απαραίτητη μόρφωση προστασίας και πρόληψης, αλλά και θα τους δημιουργεί ωραίες αναμνήσεις για όσα βίωσαν μαζί μας.

Υπάρχουν πολλά σημαντικά θέματα, σχετικά με τη διατροφή και την υγεία, με τα οποία μπορείτε να αρχίσετε για την πληροφόρηση και τη διαπαιδαγώγησή τους. Η δύναμη του προγεύματος, οι ευεργετικές δράσεις των δημητριακών ολικής αλέσεως, των φρούτων και λαχανικών, τα οφέλη από τα ψάρια και τα μη λιπαρά κρέατα, οι κίνδυνοι από το υπερβολικό λίπος ζωικής προέλευσης, η καταπολέμηση της παχυσαρκίας είναι μερικοί από του μεγάλους τομείς της διατροφής για τους οποίους μπορούμε να αρχίζουμε την πληροφόρηση και εκπαίδευση των παιδιών μας.

Το πρόγευμα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι από τους πρώτους τομείς από τους οποίους μπορούμε να αρχίσουμε τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Το πρόγευμα των παιδιών θα πρέπει να είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες με δημητριακά ολικής αλέσεως.

Η περιεκτικότητα της διατροφής σε φυτικές ίνες επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη διάρκεια ζωής. ’τομα τα οποία έχουν συνήθεια να τρώνε στο πρόγευμα τους δημητριακά ολικής αλέσεως, ζουν περισσότερα χρόνια και έχουν λιγότερο κίνδυνο να προσβληθούν και να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια. Όσο πιο γρήγορα μάθουν τα παιδιά για τα οφέλη των δημητριακών ολική αλέσεως, τόσο πιο γρήγορα αυτά θα καταστούν απαραίτητο μέρος των επιλογών τους, γεγονός που σίγουρα θα τα ευεργετεί για όλη τους τη ζωή.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, δεν τυγχάνουν επεξεργασίας και διατηρούν όλες τις φυσικές, φυτικές τους ίνες. Για παράδειγμα ο φλοιός των κόκκων των δημητριακών δεν αφαιρείται και έτσι το αλεύρι που προκύπτει, διατηρεί το φυσικό του χρώμα που είναι συνήθως πιο σκούρο.

Αντίθετα στα επεξεργασμένα δημητριακά, αφαιρούνται οι φυτικές ίνες για σκοπούς κυρίως καλύτερης εμφάνισης. Για παράδειγμα το άσπρο αλεύρι προκύπτει από κόκκους δημητριακών από τους οποίους έχει αφαιρεθεί ο φλοιός και είναι φτωχό σε φυτικές ίνες.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχει σχετισθεί με πολλές ευεργετικές δράσεις για την υγεία μας που πρέπει να γνωρίζουμε:

1.Προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου

2.Πηγή διαρκούς ενέργειας με οφέλη στην καθημερινή ζωή και στον αθλητισμό

3.Πηγή βιταμινών και άλλων θρεπτικών στοιχείων

4.Βελτίωση της ψυχικής διάθεσης

5.Μείωση χοληστερόλης

6.Οφέλη για την καρδία

7.Αντιμετώπιση του διαβήτη

8.Αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και εκκολπωμάτωσης

9.Πρόληψη της κακοσμίας στόματος

10.Καλύτερη δίαιτα

11.Πρόληψη οστεοπόρωσης.

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, ιδιαίτερα όταν αποτελούν ένα καθημερινό αναπόσπαστο μέρος του προγεύματος μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και αυξάνουν τη διάρκεια ζωής μειώνοντας σημαντικά τους θανάτους από καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια.

Φροντίστε έτσι ώστε τα παιδιά σας να μάθουν από πολύ νωρίς στη ζωή τους τα πολύτιμα οφέλη της υγιεινής διατροφής, όπως μεταξύ άλλων του προγεύματος και των δημητριακών ολικής αλέσεως. Είναι από τα καλύτερα πράγματα που θα τους προσφέρετε για να έχουν υγεία, μακροζωία και ευτυχία.